Bästa skrattat är då vi skrattar tillsammans

Åh, en sån dag!

Kanske var det gårdagskvällen med ett besök på Senilsex countrypub som bäddade för dagens humör. Jag menar, massa MatNatSexare och annat löst folt... Och så drog jag dit Céline som efter fått i sig en cider gick ner på knä och låtsasfriade till mig också! Ha, ha! Känns som pressen för då väl jag blir friad till på riktigt försvann helt. Tack vännen! Sedan var jag också sjukt snygg igår också (ja, skrytigt jag vet), men fråga de som var där; de var alla imponerade över mina kläder.

Och idag har jag faktiskt pluggat. Och handlat och lagat god mat. Och sedan spenderade jag kvällen med Jossan på Condeco. Underbara Jossan!

Hon möter upp mig i rutig klänning, knallrosa strumpbyxor, ljusgrön kofta och röda converse-skor. Runt hals och handleder har hon plastpärlor i knallrosa, grönt, lila och gult och det röda nagellacket har börjat flagna. Hon är en smällkaramell och bara åsynen av henne gör mig varm i hela kroppen.

Vi pratar. Och skrattar. Mycket. Ingen förstår mig som hon.
Och hon blir alltid så glad så fort jag vänder mig till henne om mina problem; hon älskar problem! (Kanske ska nämna att hon läst till socialpedagog och just nu pluggar till socionom) Vi kan sitta i timmar och analysera och diskutera en viss situation; vrida och vända på den. Och så skrattar vi på nytt.


Underbart.

Det är en sån dag då hela världen är vacker.
Fick just ett sms från min galna fransyska. Hon undrade om jag ville hänga med och äta frukost på stranden imorgon innan skolan. Den galenpannan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0