Jag tror jag hoppar över jul i år...

- Hur är det med dig då?
- Det är... okej.
- Inte så bra alltså?

Han skrattar då han säger det, eftersom han vet precis vad okej innebär. Han befinner sig också där.


Men jag borde inte klaga. Jag har egentligen haft en jättefin helg. Togaparty, storhandlat med Matilda, glöggfika hos Anna och Johan och stick-skola hos mig med ett gäng oceanografer.

Kanske var det då jag var på glöggfikan och Johan (en annan Johan; det musikaliska geniet!) kröp upp i soffan och började spela på sin mandolin och sjunga som något föll samman. Eller kanske var det för första gången jag kände på länge.

Men jag orkar inte känna just nu. Känslorna får komma någon annan dag. Har haft massa bröstsmärtor senaste veckan. Tiden går för fort och jag hinner inte med. Ligger sjukt långt efter i skolan... och jag orkar inte bry mig just nu. Jag lagar god mat, umgås med vänner och tränar istället!

Det är snart jul och jag är helt... ointresserad. Tanken på jul/jullov/nyår får det bara att göra ännu ondare.

Egentligen vill jag bara skriva... men jag kan inte tillåta mig att göra det då jag ligger så mycket efter i skolan.
Självplågare. Just nu orkar jag inte vara något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0