Vissa dagar...

I torsdags var en bra dag. Det var en sån dag då man vaknar, drar upp persiennen och möts av den blåaste, molnfriaste himmel! Och man tänker; det här kommer ett bli en bra dag.

Det gick nog väldigt bra för mig på tentan, jag hade ett givande samtal med min handledare om mitt kandidatarbete och kvällen spenderades under mys tillsammans med Magnus. Det var en bra dag.

Idag är inte en bra dag. Jag känner mig helt tom. I fredags fick jag veta att jag inte skulle få jobba något vid påsk. Och det var inte förrän igår som jag fattade vad det innebär... jag har inte pengar nog att klara mig i sommar just nu och om det inte sker ett under, måste jag kanske flytta hem till Småland i sommar. Inte ens det vackra vädret kan få mig på bra humör. Det är inte en bara dag idag.


När det nya året började trodde jag verkoligen att det skulle bli mitt år. Att få göra ett drömprojekt som kandidatarbete och att jag hade en ungdomsroman som skulle skickas in till förlagen... Det skulle vara mitt år!

Jag vet inte om jag tror på det längre. Mitt kandidatarbete går alldeles för långsamt framåt...och ja....boken har inte blivit inskickad den heller. Det känns som jag bara står och stampar. Jag har så mycket vilja som inte kommer ut. Minsta motgång är som att gå in i en vägg. Det känns som något saknas, men jag vet inte vad.

Jag saknar Kajsa något fruktansvärt... Det är inge kul fiolk ute på msn. Inte ens träningen kunde få mig på bättre humör. Det är verkligen måndag; trots skolsken. Vissa dagar hatar jag verkligen att vara en fattig student.

Jag tror jag ska åka hem och vårstäda istället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0