Barfortadans i sanden

Beachgasquehelg. 13 ton sand och sommarkänsla. Wow!

I fredags jobbade jag. I röd t-shirt serverade jag drinkar och gjorde moves till musiken. Bäst var nog ändå då jag och Anton satt på scenen och höll koll på dansgolvet... Och en tanke slog mig: Hur mycket får man hångla på ett dansgolv...egentligen?

Lördagen var ännu roligare då jag faktiskt fick dansa själv. Jag kramade på Nitro och Långben, strök Bosse II över huvudet (han var nyrakad och len som en barnrumpa) och gjorde allt för att undfly Fifis försök att dansa lindy hopp med mig. Jag träffade dessutom både Skepparn, Halvan och Döden med flickvän. Jag tycker om hans flickvän. Förrutom en del plumpa repliker var det på det hela taget en härlig kväll.

Man var på dansgolvet och dansade sig svettig. Sedan gick man upp till baren och drack vatten för att svalka kroppen och för att värma fötterna. Sanden var fruktansvärt kall!

I snöstorm åkte jag hem till min karl, som satt uppe och väntade, och sedan låg vi och pratade till klockan fyra på morgonen.

Söndagen var underbar...

Och igår skrev jag klart den sista omarbetningen på min ungdomsroman. Magnus ska korrekturläsa det hela...sedan är det dags att skicka in et. HÄRLIGT!

Det blev lite sent igår, så jag är lite trött och seg....Men ska på semmelsittnning ikväll. Det är härligt när det händer saker!

Kiss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0