THE IMAGINARIUM OF DR. PARNASSUS

Trots förkylning och ett tungt huvud, släpade jag mig ner på stan igår kväll med Gustav. Vi käkade på Pizza Hut och gick på bio.

Då vi kom ut från bion visste jag inte vad jag skulle tycka om filmen. Gustva kom på ordet innan mig. Rörig.

Den var också färgstark, udda, vacker och fylld av små detaljer som gjorde att man ville veta mer. Men... man fick liksom aldrig veta mer. Manuset var omgjort då Heath Ledgers död krånglade till det hela lite. Men ändå; rörig.

Idag är förkylningen ännu värre (febern kommer och går) och jag vet inte alls hur jag kommer orka med nyår. Skulle det bli så att jag sitter hemma och myser med film i pyjamas och äter Ben and Jerrys... så skulle det funka det med.

Tyvärr måste jag labba idag. Mormor lät orolig då jag pratade med henne. Hon tyckte jag borde gå hem och lägga mig. Om jag ändå kunde...

Gott nytt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0