Snö i Småland

Eftersom jag återfått min kamera tänkte jag börja bli lite bättre med fotodokumentationen (kusin-Markus har klagat).

Snö i Småland

Vi börjar med att berätta att jag är hemma i Småland igen. Än så länge går det bra.  Idag har vi bland annat grattit mamma och haft släkten här på förmiddagskaffe. Efteråt stannade My kvar och sedan kivades vi alla systrarana och mamma i köket då vi gjorde julgodis. Det blev knäck, lingonkola och fransk nogat.

Vi provade också på konststycket att göra polkagrisglass (som egentligen hade något mycket finare namn), men stötte på problem då vi skulle krossa polkagrisrana.

Första försökte my med en gryta. Det gick... sådär. Mamma var inte jätteglad över hålen i handduken.

My; polkagriskrossaren

Efter lite diskuterande fram och tillbaka kom vi fram till att mortlade polkagrisar måste gå rätt bra; och mycket riktigt det belv en hit!

Maja; polkagrismortlaren

Just nu är det läggdags här. Själv har jag sjukt ont i magen! (Och det beror inte på godisavsmakning för magontet kom innan vi började med tillagningen och då hade jag faktiskt vet att låta bli).

Känner mig lite ynklig och vill att någon ska tycka lite synd om mig... lite.

Natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0