Poetry to the people!

Jag har funderat över det där med dikter.
Jag och Magnus skrev mycket dikter då vi precis hade blivit tillsammans. Han skriver jättefint...
Tyvärr har jag inte kvar en enda av dem. Han har dem däremot på sin dator. Borde be om dem någon gång...

Ardi sa häromdagen att jag nog kommer hitta en Mr. Darcy. Först blev jag jätteglad när han sa så; sedan förklarade han honom som pryd, konflikträdd och gentleman. Gentleman; ja tack. Pryd? Jag tror inte inte jag bryr mig så mycket... Men konfliktädd? Näe, jag har fått nog av den typen av karlar.

Så vad vill jag ha...? Jag skrev en dikt!
Håll till godo!

JAG VÄNTAR PÅ DIG

 

Jag väntar på dig

som kan vara man

så att jag får en chans

att vara galen och barnslig

 

som vet

hur du ska se mig

 

som lagar mat

då jag är stressad

 

som överraskar med blommor

utan någon anledning alls

 

Jag väntar på dig

som matchar

mina kyssar;

blåser fjärilar i min andedräkt

 

som vågar bråka med mig

eftersom du vet att jag stannar kvar

efteråt

 

som ständigt lämnar lappar

för att förklara din kärlek

då du inte är här

 

Jag väntar på dig

som ständigt ber mig läsa mina egenskrivna ord

igen och igen

för du vill inte låta en stavelse

gå till spillo

 

som förstår vikten av kramar

och som älskar att sova sked

 

som kokar te

och tar hand om mig då jag är sjuk

 

som jag inte behöver be

fler än en gång

och som förstår när något är vikigt

för mig

 

Jag väntar på dig

som vill ta långa promenader

bara för att hålla min hand

bland folk

 

som ser allt som möjligheter

och inte omöjliga hinder

 

som tar varje chans du får

att bjuda mig upp till dans

bara för att få vara nära

 

Jag väntar på dig

som har

liksom jag

drömmen om huset vid havet

med ljudet av små barnafötter

och pianotoner                                                        Är det du eller jag som spelar?

 

som kan erbjuda dig

att ta disken

så att jag får skriva

 

som förstår

jag behöver dig

som förstår

jag behöver vara ensam

 

Jag väntar på dig

som vågar tala från hjärtat

som inte är rädd för att misslyckas

 

som inte är rädd

 

 

Jag väntar på dig.

/Nina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0