Nörderier!

Ja, för såhär innan jul är jag sjävlkart i full gång med julklapparna. Nu är faktiskt alla inslagna, men jag måste visa när jag gjorde sjalen till farmor. Jag gjorde spetsstickning för första gången i mitt liv och då ska sjalen efteråt tvättas och sträckas.

Före:



Ser ni hålen? Låt oss ta en närmate titt.



Ja, man kan faktiskt ana dem.

Men därefter tvättade jag den försikigt för hand och sköljde den tre gånger. Och sedan sträckte jag ut sjalen och nålade fast den i madrassen till gästsängen (det gick åt massor av nålar!). Lät den torka!



Ja, ser ni hålen nu då?



Ett riktigt roligt projekt måste jag säga. Har gjort en likadan sjal till mormor, fast i andra färger. Känner mig mäkta stolt. Nya läror är alltid spännande!

Och till veckans nyhet:
Farbror Magnus har blivit morbror för tredje gången i sitt liv. Hans syster har fött en tredje flicka som ska heta Indra. Välkommen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0