Midnatt råder...

Så var ännu en jul till enda.
Och jag tänker roa er med en fin bildkavalkad av en liten annorlunda karaktär:

Vi börjar med juldagens mörka timma då vi tvingades oss upp redan innan sju. Vi öppnad morgonpaketen (en film i år istället för den taditionella dagboken; se där!) och gav oss sedan ut på vägen mot stallet Fågelsjö.



Nästan framme samlades vi i fackeltåg och sjöng julsånger i gryningen innan vi promeneade till stallet där det serverades glögg, pepparkakor, risgrynsgröt, korv med bröd, skumtomtar, choklad och julmust. I år var vi många som trängdes i stallet och myste med djuren. Tyvär fick jag inga bra bilder därifrån då jag inte hade på blixten (för djurens skull). Lite synd... Jag tror ni hade tyck om minigrisarna Kramige Konrad, Busige Bertil och Trygga Tryggve...

Sedan bar det åt hemmåt för en förmiddagslur innan alla gästern kom. Jag passade på att fota mammas kylskåp (ja, allt i köket är mammas) och tro mig när jag säger det; det se alltid ut såhär!



Sedan blev det Kalle och My passade i vanlig ordning på att sova.Själv var jag chaför åt de gamla i släkten.



Ingen jul utan mat; på julbordet är det mammas små, fina kroppkakor som är min (och Majas) favorit!



My hade dessutom stassat upp sig i klänningen jag sydde till henne i somras. Se så thusig hon är min syster!
(obseravera hur bra hennes "ögonfärg" matchar det röda bandet)



Till och med jag var uppklädd. My (fotografen) vart sur över att jag inte log, men tyvärr är det hon som har filmstjärneleendet i familjen. Alla kan i inte få utseendet.



Nu är julen över. Julklapparna var helt okej; praktiska. De två som jag ändå blev nöjdast över vra en sjal från min faster (rikigt otippat) och en bok om skrivande jag köpt till mig själv (sjävlklart hade jag också slagit in boken och lagt den under tallen. Ja, vi har en jultall, mamma tål inte gran.).

Kvällen avslutades med att inviga det nya familjespelet och sedan såg jag och mamma på "Döda poeterssällskap".

Carpie Diem!

Imorgon ska jag skriva!

God Jul!


Kommentarer
Postat av: anders

du behöver fler bilder till galleriet.

jag har slarvat bort min telefon, annars hade jag påmint dig via sms =)

2009-12-26 @ 20:00:37
Postat av: Malin

Hej!!



Va härligt att få se lite julbilder, kan du inte lägga upp mera!!? Ni var väldigt fina båda två, en väldigt snygg klänning du fått till åt din syster!



Det du skrev om kärlek på jul är väldigt viktigt som du säger, jag saknar familjens värme men jag fick iaf fina människor omkring mig och det har vart annorlunda men fint :) och jag ska få en vecka i fjällen när jag kommer hem, med familjen, då jag är glad! :) Men jag har gärna fest ändå!!



Kram!

2009-12-28 @ 12:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0