Skrivande och tystnad i samförstånd

Igårkväll hade jag Marcus som "expert på böcker med övernaturliga inslag" hemma hos mig. Vi gjorde en tankekarta över en av mina nya skriv-ideér och han gav mig en massa bra tips om i vilken ordning saker och ting bör presenteras för läsaren. Mycket lärorikt! Dessutom kunde jag plötsligt se vissa saker klart som förrut varit lite diffusa. Bra att man har vänner som är olik en själv.

Mitt flöde när det gäller skrivandet har bara fortsatt! Har skrivit på hela resan hem till Göteborg idag. Ser sakta, sakta hur sömmarna fogas samman.

Jag insåg också en sak idag då det gäller min far. Jag har nog tänkt på det många gånger; men idag blev det så himla tydligt. Vi är ett bra team. Om det bara är vi hemma så hjälps vi åt. Vi hjälps åt med maten. Vi hjälps åt med disken. Då han slabbar är jag där med disktrasan och trokar upp. Vi säger inget om det; vi bara gör.

Likadant var det då vi idag var inne i Kalmar och skulle hämta hem ett badrumsskåp som mina föräldrar beställt. Pappa och jag kan vara tysta tillsammans. Det är inte många människor jag kan vara det med, tyvärr. Men det är underbart! Att inte känna pressen, utan bara lyssna på ljuden runtomkring och få vara i sina egna tankar.

Det är nice att vara tyst med andra människor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0