Lista över nya, inte nya, men ganska roliga saker och inte nya, men tråkiga saker.

NYTT:

  • Jag har börjat en kvällskurs i mönsterkonstruktion. Vi, tjejerna på första rade i lektionssalen, har fruktansvärt kul ihop. Och jag känns som den som sticker ut lite. De andra som är där är intresserade av mode och konst eller i allmänhet samhällstjejer. Vi har någon mamma som vill göra allt korrekt och ständigt tjatar om hur man syr en bra linning och en ung tjej som ALDRIG hänger med på vad läraren gör och säger. I måndags fick vi dessutom höra att "dem i förra kursen var så hiiiimla produktiva" sådär tio gånger. Ja, uch och fy över att hon har fått oss nu. jag menar, efter tre gånger borde man ju komma med en hel ny garderob!!! NOT!

  • Jag läser organisk kemi och det känns som jag verkligen slavar i skolan. Aldrig förr har jag kännt att en kurs kräver så mycket av mig. Det är både påfrestande och skönt. Jag går i skolan varje dag 8-17 och då är det tänkt att man ska hinna med att plugga hemma på kvällarna. Jag hinner typ bara med att laga mat.

  • Idag så kommer den skakige herren Jack att ta farväl till jordelivet. R.I.P. Du kommer att vara saknad...

  • Snart. Om typ två timmar, kommer jag ha en ny frisyr. Känns såååå skönt!

  • Var hos optikern igår och ÄNTLIGEN någon som fattar att mina ögon inte är som det ska. Känns som mina ögon kan andas igen! Brillorna kommer att fixas i helgen (om allt går väl).

INTE NYTT MEN GANSKA KUL ÄNDÅ:

  • Ja, som sagt så ska det bli av i höst. Jag skriver när jag får chansen och det går verkligen framåt (om än lite väl sakta tycker jag själv med tanke på hur mycket tid som jag måste lägga på skolan). I höst ska det skickas in! berättade för grabbarna på jobbet om min fritidssysselsättning och de var så impade att de började smöra för mig, i hopp om att de skulle bli omnämnda i mina verk. Många skratt, då det där med att smöra kan göras på många olika sätt.
  • INTE NYTT MEN RÄTT SÅ TRÅKIGA:
  • Min mobil krånglar. Så snart tänker jag spola ner den i toaletten om den inte skärper sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0