Tentaångest? Näe...mer tentarastlöshet...

Jag har tenta imorgon. Och eftersom jag kuggade på den senaste tentan så känner jag ett visst måste i att klara tentan imorgon. Ett MÅSTE! Och det som är skönt är att jag pluggat på ganska bra och känner mig väldigt väl förberedd inför tentan. Det som är dåligt att jag med tanke på detta lugn slappnar av och tar det hela med ro. Så jag kan inte sitta och stirra ner i mina papper. Jag känner att jag redan kan alla orden och de säger mig inget nytt längre. Så jag låter böckerna vara.

Gick igenom en tenta med två kursare nu på förmiddagen. Det kändes rätt bra... Så nu funderar jag på att åka hem till min lägenhet och ta det lugn. Kanske tvätta lite och vattna blommorna...? Känns så sjukt att mitt sommarlov börjar imorgon. Och jag jobbar så lite i juni att det finns massor av tid till att skriva och sy! (Är dock lite rädd att all denna fritid kommer att göra mig förslappad och att jag istället kommer tillbringa dagarna framför tv:n i väntan på att Magnus ska komma hem från jobbet)

Att inte vara hemma i Småland i sommar känns både som en seger och  en förlust. Jag kommer sakna mina vänner och systrar något fruktansvärt. Och Östersjön...att kunna gå ner till vattnet på tio minuter och åka ut med båten om man känner för det. Det kommer bli en annolunda sommar. Lite ensamt att inte ha alla mina nära och kära nära...men det kommer bli en bra sommar (det har jag bestämt!). Spännande att bo hemma hos Magnus också. Känns rikigt vuxet! En försmak på resten av våra liv, eller hur älskling?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0