Jag är egentligen ingen kemist...uppenbarligen...

Insikt: Kemister är dåliga sam-pluggare. Ja, de vill sitta hemma i ett rum, alldeles själva när de pluggar. Jag är alltså inte kemist (?). Jag vill ha en grupp med människor att diskutera med när jag pluggar. Förra året var vi ett gäng på 6-7 pers som ALLTID pluggade tillsammans innan en tenta. Och tröttnade man på för mycket folk, ja då drog jag med mig Kajsa eller Oscar (eller båda två) hem till min lägenhet. Då kunde jag lätt plugga till nio-tio på kvällarna, så länge jag hade sällskap. Men icke nu...Det finns ingen som vill plugga med mig och jag är sjukt omotiverad. Jag gör allt för att komma undan plugget. För finns det ingen som ser att man pluggar...då är det tråkigt! Idag har jag bara suttit av tiden för att det ska bli lunch. ja, jag har läst i mina papper, men det känns inte som jag egentligen tar in något... suck...

Men förrutom plugget trampar livet på rikigt bra. I söndags hade jag och Magnus en kanondag då vi drog oss länge i sängen, innan vi åt frukost tittandes på anime. Sedan bar det av på en två timmars lång promenad i vårsolen, och vi både klättrade i trappor, gick i labyrinter och sprang uppe på Bräckan. Livet just då, kändes mer än fantastiskt. Det var ett sånt där ögonblick då man är helt och fullkomligt lycklig och glad över tillvaron.

Jag hoppas vi kan ha en sån dag även nästa helg... Kanske kan jag skippa och plugga en dag...kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0