Det nya jobbet

En ny vecka.

Jag får alltid för mig att jag ska börja om så fort det blir måndag. Sluta äta godis! Börja träna! Sluta titta på TV! Börja sy!

Och på måndagskvällen (om inte tidigare) så faller jag in i gamla spår. Det är märkligt...


Idag började jag på det nya jobbet. Japp, ni "hörde" rätt! Jag har hittat ett extra-och sommarjobb. Och idag var första dagen. Och jag älskar det! Att få göra något annat än att plugga är jätteskönt! Och de sex timmar som jag jobbade bara flög iväg. Plötsligt var det dags att gå hem. Och jag som fick gå upp så himla tidigt i morse (ja, 5:30 känns EXTREMT tidigt) kände mig inte ett dugg trött... Nu därimot börjar John Blund knacka lite smått på mina ögonlock. Men det är nog snart laga-mat-dags och efter det kan jag ju alltid slappa lite i soffan.

Helgen var lugn. Den var precis det jag behövde. Jag pluggade inte så mycket som jag hade tänkt, men jag bestämde mig för att följa Jossans råd. Att sätta min egen hälsa och mitt eget välbefinnande i första hand. Så jag har latat mig på soffan, spelat tv-spel och klippt till mönsterbitar. Det kändes lagom.

I söndags firade jag och Magnus 9 månader tillsammans.... Eller ja en "graviditet" som Magnus så finurligt kallade det. Och då han kom hem från jobbet hade han köpt med sig fläskfile och klyftpotatis. Kändes väldigt lyxigt då man är van vid linser och krossade tomater. Vi stod båda vid spisen och tjivades som ett gamalt par om hur fläskfilen skulle stekas och hur länge potatisen skulle vara inne i ugnen. Vi är nog lite söta ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0