Så gör vi ett kort avbrott för reklam!

Idag är temat mat!

Först har jag gjort en fantastisk upptäckt! Jag har hittat ett sätt att tillaga potatis så den fortfarande är god i matlådan dagen efter. Hör och häpna, råstekt potatis smakar alldeles utsökt dagen efter! Hade jag ingen aning om, men nu är jag upplyst och kommer sprida detta bud till världens matlådsätande potatisälskare!

Sedan har jag två tips.

Det första gäller Creme fraich nya, fantastiska smaker!

Creme fraiche äpple, curry och dill var supergod i kycklinggryta. Och snacket går om att den också ska vara fantasikt att blanda i en tomatbaserad Köttfärsås (ungifär en halv burk).
Creme fraich med senap, honung och dragon åts för någon vecka sedan med lövbiff och råstakt potatis. Creme freichen serverades kall och passade superbra till det möra köttet.

222550-7

Det andra tipset gäller torr kyckling...eller rädsla för att kycklingen ska vara rosa innuti.
Stek kycklingen som vanligt tills den fått fin färg och slå sedan på lite vatten i stekpannan, så kyckling får koka i ca en kvart. Lägg gärna i lite lök och paprika som får koka med...eller häll i några droppar soja. Kycklingen blir garanterat saftigare och eftersom den kokat, slipper man vidbränd kyckling och att den är rosa innuti.

Lycka till, mina matälskande vänner!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0