Ett glatt dagen-efter-alla-hjärtans på dig!

Gårdagen var precis vad jag behövde!

Jag ringde och grattade pappa och pratade ovanligt länge med honom. Försäljningen av huset går tyvärr inte så bra som de hade väntat sig... Men han hade fått mitt paket hem i brevlådan på förmiddagen och lät rikigt glad över sina presenter.

Jag var på arbetsintervju för ett sommarjobb i Kungsbacka. Kvinnan jag pratade med lät VÄLDIGT glad och positiv och sa att hon skulle höra av sig på måndag. Så nu håller vi tummarna.

Sedan ringde jag till mormor och önskade glad alla hjärtans dag. Hon blev så glad att hon nästan började gråta. Det var kul att berätta att jag klarat tentan för henne. Hon är nog den som varit mest intrresserad över hur det har gått för mig.

Och när jag ändå hade telefonen i handen ringde jag också syrran. Skönt att få prata lite med henne. Hon lät nästan lite avis när jag berättade att jag och Magnus skulle mysa med film och mat.

Väl hemma hos Magnus förberedda jag maten innan han kom hem från jobbet. Det vart till och med trerätters! Och vi hade uppenbarligen tänkt samma sak, då vi båda två (utan varandras vetskap) hade köpt samma glass för denna, kärlekens kväll. Under maten fick Magnus två presenter av mig. Jag ville verkligen att han skulle få något extra, eftersom han står ut med mig då jag är grinig. Speciellt med tanke på hurdan jag varit sista tiden. Känns så oreättvist när min stress går ut över honom. Han vart rikigt glad över samlingsskivan med Cardigans. Och du får tycka vad du vill hjärtat, men jag tror jag gillar det "gamla" Cardigans bättre.

Kvällen avsutades med glassätande i, den fortfarande rena, Ikea-soffan tittandes på "Underbara älskade".

Då vi gick och lade oss kröp han upp bakom mig och vi låg så nära varandra, hud mot hud. Trygghet.

Kärleken är underbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0