Spring i benen i de småländska skogarna!

Ja, då var jag tillbaka i soliga Småland.

Igår var jag med minsta systern i skolan. Tortyr! Lärarna hade ingen koll, var inte det minsta rättvisa mot sina elver och skällde på en del pojkar, utan att de hade gjort det minsta. De tog ingen hänsyn och kunde inte förstå det sociala spelet, där vissa elever har svårare för en del saker än andra. Jag ville ge dem en höger näve, eller två....

Sedan hade jag filmkväll med syskonen Svensson och Nilla. Det var så jäkla kul att träffa Svenne igen! Han kramade om mig så hårt att jag blev alladeles bubblande glad. Sedan hade han läst en av mina noveller...Och han tyckte den var skitbra! Han hade hittat ett och ett annat stavfel, men annars var den tydligen super. Han var till och med besviken att jag inte haft tid att skriva mer och inte hade med mig några nya kapitel hem till honom. Så nu är det skärpning! Jag har ett rikigt fan av mitt skrivande. Svenne, vad skulle jag göra utan dig?

Och idag har jag lekt massa med minsta systern. Vi började med att köra kull, precis då tandborsningen var klar i morse. Mamma och pappa var dock inte lika roande, så vi gick ut och fortsatte. Sprang varv på varv runt huset. Sedan blev vi trötta i benen...så vi gick ut i skogen och byggde koja istället....Och hon visade mig alla sina gömmor och skatter... Jag är så lyckligt lottad att ha en sån mysig, liten syster! Sedan gick vi hem och hade fruktstund sittande på trappan. Det var så varmt så var tvugna att ta av oss jackorna... Och jag mindes alla de bra bitarna med att bo precis här. Känns så konstigt att nästa gång jag kommer hem, då kommer jag åka till ett annat hus. Farmor och farfars gamla hus. Mina föräldrars nya hus. Förvirrande....och konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0