Läsning och storstädning

Ja, gårdagen spenderade jag nästan till fullo i soffan med sista Harry Potterboken (läste just sista sidan). Jag har inte haft möjligheten att läsa sedan i somras... känns trist...Men otroligt skönt att få ge sig i kast med påhittade liv igen. Jag får sån lust att fortsätta skriva mer!

Sedan skulle vi ha korridorsmöte med storstädning. Och vilken städning det blev! Vi länsade frysen på gammal mat (hittade fläskkotletter från 2004. URK!), svabbade och fejjade. Och nu är köket väldans rent. Nästan så man kan äta på golvet.

Efteråt så tände vi lite ljus och satte oss vid bordet och drack te. Fatima hade köpt havrekakor, som vi mumsade på. Himla mysigt hade vi det! En efter en droppade de andra av. Till slut var det bara jag och Fatima som satt kvar och pratade. Hon är en bra tjej!

Och då böjade jag sakna alla tillfärllen jag umgåtts med någon av mina marinare på tu-man-hand. Det händer alldeles för sällan numera...

Idag ska jag åka hem till Småland. Känns konstigt. Men kan nog bli rätt trevligt. Ska bara förbi skolan och hämta ut provet först. Hoppas jag fick godkännt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0