Syrran, Claes, vänskaps-längtan och snö!

Ja, då var det dags att sammanfatta helgen. Jag har haft min underbara syster här och det har bara varit mys för hela slanten.

I fredags hade jag lite marinare här också. Vi svullade i våfflor, bullar, kladdkaka och glass och såg på film.

Lördagen spenaderades på stan där jag och syrran tittade efter julklappar till släkt och vänner. Jag fick lösa en smärre kris med MatNatSex lite snabbt, men det löste sig. På kvällen mötte vi upp min pojke och kusinerna med päron. Sedan gick vi på grekisk resataurang och därefter tittade vi på Claes Erikssons enmansschow!

Där är en häst.
Snart får den föl.
Snart är det vår.
Där är ett får.
Snart får den barn.
Snart är den garn.
/Claes Eriksson, med dikten "Snart"

Kvaliten var lite upp och ner. Men ordet "Hornfiddle" fick både mig och syrran att vrida oss av skratt. Var bara vi i hela salongen som tyckte det var kul... *ler snett*

Efter teatern åkte hon och jag hem och tittade på "Kalle och chokladfabriken". Hon hade inte sett den förrut. Vi åt gammalt godis till... Har fortfarande kvar ett par bitar... Gammalt som sagt...

Söndag förmiddag åkte hon hem och jag begav mig till Kungsbacka, där jag bara oroade mig för allt jag INTE hade gjort.

Men igår fikade jag med Kajsa. Åh, vad välbehövligt det var. Jag saknar mina vänner något fruktansvärt just nu...
Vi måste umgås mer, hör ni det!
Men vi pratade och pratade. Kastades från det ena ämnet till det andra. Satt man bredvid och lyssnade, hade man nog fått sig ett gott skratt.

Sedan åkte jag hem och la mig. Jag sov tio timmar inatt... Välbehövligt uppenbarligen. Och nu är jag mycket lugnare och mer energirik! Dessutom snöade det när jag vaknade. Snö får mig alltid på bättre humör. Snart dags för skolan.

Hepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0