Dumt att tappa tänderna

Precis innan jag vaknade i morse drömde jag att jag hade börjat tappa tänderna. Två av dem bara lossnade och låg alldeles blodiga i min hand. Det var en otäck upplevelse.

Men jag vaknade av att väckerklockan ringde. Kände i munnnen. Jodå, de satt kvar. Sedan försökte jag komma ihåg vad det enligt "Drömboken" betydde att tappa tänderna. Minns inte. Vad betydde det för mig?

Tappa kontrollen.

Oroa er inte. Jag mår bra och jag har koll...

...på allt utom det ekonomiska. Jag har aldrig varit bra på att hålla i pengar. Inte så bra jag skulle vilja vara. Finns det pengar på mitt konto, ja då spenderas dem bort därifrån.

Igår lade jag 1130 kr på kurslitteratur. Så hade jag INTE tänkt spendera de pengarna, men jag blev tvungen. Och med tanke på att jag redan varit hemma hos päronen och vänt en gång den här månaden blev mitt konto med ens VÄLDIGT tomt. Hör ni hur det ekar där?

Så nu var det bara att börja nalla av sparpengarna. Jag hatar att nalla av sparpengarna. De ska gå till något kul. Något välbehövligt. En mp3-spelare. Eller en skrivare. Men mat...?

Ibland avskyr jag att vara student.

Kommentarer
Postat av: Josefin

jag förstår pengagrejen. det är förjävligt. men en tanke slog mej för någon månad sen, vi ska inte ha de såhär resten av våra liv. Vi kommer till slut kunna få lite pengar för all möda, när vi äntligen får en lön för att jobb vi har kämpat för att få. tänk på den känslan=)

2007-11-07 @ 17:47:31
URL: http://stjarndamm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0