Jul på Liseberg och knassöndag!

Fredag: Julbord med min karl och hans jobb. Jag har nog aldrig varit på en middag som urartade så totalt. (tro mig, våra sittningar är bättre. De hittade inte en fungerande mick förrän alla hade ätit klart.) Men det var härligt att klä upp sig och äntligen få träffa de som Magnus har pratat om så himla mycket. Dock så blev jag lite trött på tjatet om hur jäkla snygg snygg-David var. Och då var det killarna som tjatade om det. Tro mig tjejer, så märkvärdig var han inte...

Och sedan var det uppträdande med ett cover-metall band. De var grymma! Men jag vart lite rädd för häxan; deras saxfonist som var botoxad till tusen, iklädd kroppsstumpa och sminkad som ett helt fjortisdisco. Hennes gnist-sprutande saxofon förstörde dessutom min klänning... Och den har jag haft sedsan jag var 15!

Lördag: Kalas för tre hemma hos Magnus syster där bakpotatis var en fröjd för gommen, då man redan börjat tröttna på julmat. Sedan åkte jag och pojken till Liseberg och vart fast där i tre timmar. Hand i hand gick vi runt och julmös. Vi åt rostade kastanjer, tittade på skridskodans och köpte julklappar. Funderar på om jag ska dra hit familjen nästa år. Jag tror att de skulle kunna uppskatta jul på Liseberg. Jag vet att jag gör det.

Söndag: Oj, vad knas dagen blev! Frukost vid halv två på "Flygarens Haga" och sedan var det stresshandla julklappar. Vid fyra skulle vi vara hos Love och äta mat...trodde vi... Det visade sig att Loves flickvän skulle vara med på en julkonsert som JAG trodde började vid åtta...men den började vi sex och maten skulle vi tydligen äta efter... Så jag och Magnus fick se glada ut och följa med på julkonsert. Jag hade verkligen ingen lust och Magnus hatar julsånger...så jag tror inte att någon av oss lyssnade så mycket, vi tisslade mest om annat. Och då dirigenten delade in publiken och vi skulle vara med och sjunga fyra olika sånger samtidigt...då kändes det lite väl lekskola....

Men den fortsatta kvällen hemma hos Love blev ändå väldigt trevlig. Tacos och julklappsutdelning. Och Magnus som fällde kommentarer som var långt ifrån barnvänliga...Mina vänner verkade lite smått chockade. Bara leon skrattade och tyckte det var roligt.

Idag: Julstressen börjar faktiskt lägga sig i mig. Jag ska vara hemma hos Magnus två nätter irad nu måndag coh tisdag och jag blir alltid lugnare då jag umgås med honom. Känns konstigt att man ska "hem" till Småland på torsdag och vara där i över en vecka. Ska bli skönt att träffa Kaka och Svenne. Har saknat dem så!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0