att peta på sjöstjärnor och plaska i vatten

Ja, det är sånt jag håller på med just nu. Peta på sjöstjärnor och plaska i vatten. Jag befinner mig ute i fält, där jag och mina klasskompisar ska bedriva tiden med att göra bottenskrap och samla in olika alger och djur. Vi åker båt, äter massa god mat, snorklar vid bryggorna, tittar på sälar och tumlare och sitter i solen och pratar skit. Vi kan alltså inte klaga. Jag kan inte klaga. 

Alla går vi runt leende, som femåringar som har varit på tivoli, haft födelsedag och firat jul på en och samma dag. Vi trivs! 

Igårkväll hade jag på mig en våtdräkt för första gången i mitt liv. Oscar låg i vattnet och skrattade åt mig där jag satt på bryggan ocvh inte vågade hoppa i. Men när jag väl  kom i kunde jag inte sluta skratta själv. Där låg jag med bena i vädret och bara njöt. Jag kände hur det kalla vattnet rörde sig mellan våtdräkten och min hud..och det var så underbart!!!!

Nu ska vi snart ut och springa också. Jag, Malin och Love. Ut i naturen och bränna fett! Ha, ha!

Jag och Ragnar tjuvade bröd ur frysen till kvällsfikan. Vet inte om vi fick, men det ligger på tining uppe i allrummet just nu. Livet är härligt ochbröd är gott!

Skickade precis iväg ett mail till Erik, förra sommarens chef. Hade varit kul om han kunde se mig nu. 

Ha, ha! Ja, livet är härligt...och de här dagarana kommer att gå alldeles för fort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0